Åh nej jag är smittad…

…av A:s nördighet. Jag som skrattat hånfullt och himlat med ögonen åt hans nitiska samlardrag. Åt att han istf att köpa fortsättningen på en bokserie han ville ha, var tvungen att köpa boken vi redan hade också för att få ett matchande set. Åt att vi inte kunnat köpa Harry Potter-dvd:er under åren eftersom han var tvungen att ha en komplett box när hela serien var slut. ETC.

Nu är jag likadan själv. Skulle ju köpa Hungerspelen-trilogin, men det tar emot. Samlingsboken är nämligen slut och när det gäller enstaka pocketar finns det bara från olika grafiska serier – dvs med icke-matchande omslag. Och pinsamt nog så Stör. Det. Mig.

Detta inlägg publicerades i Böcker, Dumt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Åh nej jag är smittad…

  1. alexanderkarlssonme skriver:

    Hehe, skönt att man kan påverka på något sätt, och göra världen till en bättre och mer ordnad plats!

Lämna en kommentar